A A A K K K
людям із порушенням зору

КНП "Валківський центр первинної
медико-санітарної допомоги"

Пропонуємо дбайливим батькам 10 ігр/вправ, які допоможуть дітям набути корисних навичок дрібної моторики.

Дата: 29.01.2025 14:24
Кількість переглядів: 33

На зображенні може бути: 1 особа та текст

Пропонуємо дбайливим батькам 10 ігр/вправ, які допоможуть дітям набути корисних навичок дрібної моторики.

1. Прокачування кульок.

Діти котять маленькі кульки по столу (на ігровому полі, на якому можна намалювати різні доріжки - прямі та вигнуті, спіральні). Під час гри, кулька не повинна вислизнути з-під долоні і повинна прокотитись по доріжці. Скажіть малюку: "Кульки неслухняні! Так і хочуть втекти. А ти їх не відпускай! "Кульки можна катати як долонями (в перших іграх), так і одним пальцем (в наступних іграх).

2. Гра з родзинками.

Доволі весела гра, як для мами, так і для дитини і дуже корисна для всієї родини. Приготуйте тісто, розкачайте його. Запропонуйте малюку прикрасити тісто родзинками. Покажіть, як правильно брати родзинку("пінцетний захват" двома пальчиками-великим і вказівним). Покажіть, що родзинки треба розкладати по всій паляниці на відстані один від одного. Потім спечіть пиріг і з’їжте його всією родиною. Радість гарантована!

3. Сортування дрібних предметів.

(Дуже важливо, щоб малюк це робив або трьома пальчиками, або великим та вказівним. Покажіть малюку правильний спосіб виконання цієї вправи).

Перемішайте в одній коробці два види намистин (або горох і квасоля; або мушлі та камінці, або ґудзики різної форми та розміру) і попросіть вам допомогти дитину. Сортувати можна по розміру, формі та кольору. Спочатку можна сортувати два види предметів. Потім завдання ускладняються - беремо більш дрібні предмети і сортуємо вже на 3-5 груп (наприклад, квасолю в одну, горох в другу, намистини в третю, камінці в четверту, мушлі в п'яту).

Сортування завжди потрібно виконувати в грі. Наприклад: наша курочка любить горох, а півник-квасолю. Треба їм розділити їжу в мисочки”, або: “Одна лялька любить макарони, а друга – квасольку. Треба дати кожній те, що вона любить”. Сортування дрібних предметів дуже важливе на третьому році життя дитини.

4. Розминання та вдавлювання дрібних предметів у пластилін.

Перед ліпленням дитині будь-якого віку, обов'язково дайте розім’яти пластилін. Це дуже корисна вправа для розвитку дрібної моторики. Також стискання, розтягування, вдавлювання, відщипування й надання певної форми пластиліну допомагають розвивати гнучкість, рухливість та зміцнення м’язів пальчиків.

Дуже цікаві вправи з вдавлювання дрібних предметів у пластилін, це можуть бути: насіння, мушлі, дрібні камінці, намистини. Якщо заздалегідь продумати малюнок, то може вийти картини-мозаїка, яка прикрасить ваш будинок. А ще можна, наприклад, допомогти герою гри зробити “синю річку” (розмазавши пластилін по смужці картону) і побудувати міст через річку (втиснувши камінчики в пластилін). А потім по тім мостику “пройдуть” іграшки і “подякують” вашій дитинці за допомогу.

5. Нанизування кілець на стержень пірамідки.

Спочатку малюк вчиться розбирати пірамідку (це легше), а вже потім її складати. Зверніть увагу - навіть найменші діти легко запам'ятовують послідовність кольорів в пірамідці та складають її просто на пам'ять, а не в порівнянні величин. Тому, якщо ви хочете навчити їх порівнювати величину кілець і розташовувати їх від самого великого до самого маленького послідовно, то вам потрібна пірамідка с кільцями одного кольору!

6. Пересипання.

Пересипайте за допомогою ложки, совка, лійки різні сипучі речовини з однієї посудини в іншу. Можна сипати пісок, крупи, горох, чечевицю. Використовуйте різний посуд - стакан, посудину з вузькою шийкою (за допомогою лійки). Також можна пересипати пісок у коробку руками, ховаючи та знаходячи у піску різні дрібні іграшки.

7. Ігри-шнурівки.

Шнурівку можна зробити самому. Візьміть картон, виріжте з нього знайомі для дитини деталі (яблуко, зайчика…) та зробіть по контуру отвори. В ці отвори дитина має просувати шнурочки. Також можна “пришнурувати” одну деталь до іншої (їжачок несе яблуко, одяг для ляльок тощо).

Якщо ці ігри швидко набридають малюку, то візьміть краще ляльку, в якої чобітки або одежа зав'язується з допомогою шнурків. Одягаючи і роздягаючи цю ляльку у грі, малюк буде легко та із задоволенням тренуватись шнурувати.

8. Вправи с папером.

1) м'яти - розвиток сили рук (після цього вийде "кулька", яку можна кидати в корзину на відстані),

2) рвати - захоплюючи пальцями обох рук папір і тягнути в різні боки. Виходять смужки, які можна скласти в коробку і зробити "дощик", висипаючи їх з неї.

Важливі поради:

*Пропонуючи малюку папір для цієї вправи, ви повинні йому показати, звідки можна брати папір. І самі повинні взяти для цієї гри папір, тільки з певної коробки. Інакше малюк зрозуміє, що можна рвати все, що знаходиться навколо, та може порвати книжки або щось дуже важливе. Для цієї вправи повинно бути завжди своє місце.

*Не давайте рвати старі книжки або журнали. Будь якою грою ми виховуємо відношення до предметів. А це поганий приклад поводження з книгою.

*Можна дати для цієї гри старі рулони шпалери.

3) робити аплікації з паперових кульок (зім'яти папір, нарвати його на смужки, потім смужки на квадратики, а квадратики скатати в долонях у кульки і ними викласти силует, наприклад: кішку, баранчика, хмаринку)

4) робити аплікації із шматочків паперу. Намалюйте картину на ватмані та приклейте на нього шматочки паперу по сюжету. Білі наклеєні шматочки можуть зображувати сніг чи хмаринки, сині -річку, жовті - осіннє листя дерев.

9. Гумові груші-спринцівки.

Купити маленьку грушу в аптеці. Натискаючи на неї – здуваємо ватку або листочок із столу. Можна навіть пограти у футбол (намагаючись загнати струменем повітря ватку у ворота). Таким чином дітки розвивають силу рук. А для дітей першого року життя цю роль виконують гумові іграшки-пищалки.

10. Робимо намисто.

Виготовлення намиста – це чудовий спосіб для дитини розвивати креативність, покращувати зорово-моторну координацію та вдосконалювати свою здатність уміло поводитися із предметами. Для початку дайте дитині товсту нитку й великий бісер або великі сухі макарони. З часом вона зможе працювати над складнішими дизайнерськими проектами з використанням більш дрібних предметів. Можна зробити і самим предмети для нанизування, наприклад: коктейльні трубочки або непотрібні фломастери з пластмасовим корпусом порізати на частинки. Виходять різнокольорові ”трубочки”, які діти нанизують на шнурочок, як намисто. Також можна нанизувати і котушки від ниток, кільця для штор, деталі конструктора, намистинки з глини або соленого тіста, кільця від маленьких пірамідок тощо.

©ФондОбєднанихСердець


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень