A A A K K K
людям із порушенням зору

КНП "Валківський центр первинної
медико-санітарної допомоги"

Діти підліткового віку переживають травматичні події

Дата: 22.06.2024 11:58
Кількість переглядів: 37

На зображенні може бути: 1 особа та текст

Діти підліткового віку переживають травматичні події

🤲 Як допомогти?

• Для підлітка важлива думка та авторитет однолітків - їхні дії можуть допомогти або нашкодити відновленню підлітка після травматичної події.

• Підлітки тренуються бути дорослими та приймати рішення - дослухайтеся до них.

• У підлітків формується ідентичність - поважайте друзів/ подруг підлітків або першу закоханість.

• У підлітків проявляються психічні захворювання, що раніше були прихованими - вчасно проходьте медичний огляд.

• Підлітки під час травматичних подій намагаються брати ролі дорослих - не забувайте, що вони все ще діти.

💡Мої дії, коли я бачу родину з дитиною підліткового віку:

• Працюючи з дитиною підліткового віку, я з повагою ставлюся до проявів її самостійності, думок, вибору, дій, але не вимагаю від неї зваженої дорослої поведінки та заохочую до цього її батьків або дорослих, які піклуються про дитину.

• Організовую співробітництво родини з центром зайнятості для допомоги в профорієнтації.

• Закликаю батьків або дорослих, які піклуються про підлітка, більше цікавитися життям дитини в соціальних мережах.

• Рекомендую батькам або дорослим, які піклуються про підлітка, розділяти інтереси, дивитися разом відео, читати книжки, спілкуватися.

• Підтримую соціальну активність підлітка, залучаючи до волонтерства, проходження тренінгів.

• Розповідаю про те, що потрібно не лякатися сильних емоцій, а навчитися керувати ними. У цьому допоможуть заняття спортом, дихальна гімнастика, зустрічі з психологами/психологинями.

• Цікавлюсь попереднім досвідом підлітка в подоланні складних ситуацій. Досвід жорстокого поводження в родині, недбалого догляду, домашнього насильства впливає на переживання травматичної події, наприклад, підліток, який тривалий час дбав про хвору матір у минулому, під час травматичних подій буде більш мобілізований, ніж його однолітки.

🔑 Я маю під рукою:

• папір, олівці, фліпчарт, маркери, книжки, комікси, ребуси, настільні ігри, інформаційні буклети або плакати з контактами дозвіллєвих або молодіжних центрів, спортивних секцій, молодіжних організацій, анонсами культурних подій;

• контактну інформацію психологічних і соціальних служб, медичних закладів, центрів безоплатної правової допомоги, громадських організацій.

📌 Допомога дітям підліткового віку, які переживають травматичні події, будується на методиках

а) вираження емоцій (робота з тілом, дихальні практики, психогімнастика для вираження та проживання емоцій);

б) «психоедукації» («психологічного інформування») – розповісти людині про те, ЩО з нею відбувається після травматичної події (негативні реакції, розлад), та навчити, ЩО З ЦИМ РОБИТИ (як на це реагувати та як позбавитися цього).

Психоедукацію застосовують також у роботі з батьками або дорослими, які піклуються про дитину.

🔗Деталі - в довіднику «Травматичні події: психологічна підтримка та самодопомога»: https://bit.ly/3w1Mphr

ℹ️ Інформація поширюється в межах проєктів Ради Європи «Внутрішнє переміщення в Україні: розробка тривалих рішень. Фаза ІІ» Проєкт Ради Європи: внутрішнє переміщення в Україні (https://bit.ly/3zHYSrx) та «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні, фаза III» (https://bit.ly/3vLxo36).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень