A A A K K K
людям із порушенням зору

КНП "Валківський центр первинної
медико-санітарної допомоги"

Психосоціальні наслідки надзвичайної ситуації, шляхи їх мінімізації та усунення

Дата: 21.12.2022 12:10
Кількість переглядів: 78

2112

Кожна людина протягом життя періодично стикається з кризисними ситуаціями. Від того, як вона впорається і адаптується до таких ситуацій, залежить чи стане для людини така подія травмою, чи, навпаки, ресурсом для власного розвитку.

Зараз відбувається багато подій, які порушують наше нормальне життя і стають для нас травматичними. Людині властиво сприймати події через порівняння з подібними до них. Вдало проведена паралель у період кризи змусить людей повірити, що не все так небезпечно. До особливостей  психологічного сприйняття інформації в кризових ситуаціях відноситься і те, що люди звикли сприймати негативні події особистісно, у той час як інформація, в багатьох випадках, орієнтується на цільову групу.

Науковці вважають, що існує кілька типових ознак кризи. Загальновідомим проявом є порушення сну, а саме, деякі люди відносно швидко засинають, але прокидаються вночі або звичайний нічний сон може не давати освіжаючого ефекту. Можуть порушуватися апетит і травлення. Загострюватися хронічні захворювання. Люди, котрі не відвідували лікаря до моменту кризи, активно починають лікуватися. Інші ознаки кризи – фізична та психічна стомлюваність без особливих на те причин, апатія, часті болі в спині, шиї і плечах. Найтиповішими емоційними реакціями в стані кризи є тривога, гнів, депресія. Високий рівень тривожності заповнює свідомість людини, примушуючи вірити страхітливим думкам.

Психологічне подолання кризи полягає в тому, щоб якомога краще адаптувати людину до вимог ситуації. Зберігаючи спокій і проявляючи розуміння, необхідно допомагати людині пережити стрес, відчути себе в безпеці, відчути, що її захищають, розуміють. Люди, що пережили стресову ситуацію, можливо, захочуть розповісти, що з ними сталося. Вислухати чиюсь розповідь – це вже велика підтримка.

За даними наукових публікацій відомо, що існують три основних оперативних правила надання першої психологічної допомоги: дивитися, слухати і направляти. Ці правила допомагають оцінити кризову ситуацію, забезпечити власну безпеку на місці події, знайти підхід, зрозуміти і спрямувати туди, де можна отримати практичну допомогу та інформацію.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень